Referat 2017

Referent:Peter (RE5)

Forkortelser: RE = Restrupvej,   RY = Ryumgårdsvej,

KO = Korningvej,   SK = Skørpingvej

Deltagere: RY97, RY99, RE1A, RE1B, RE2A, RE4, RE5, RE8, RE10, SK3, SK4, SK5, SK6 og KO6 (14 parceller)

DAGSORDEN

Punkt 1 / Valg af dirigent:

- Lars (RE2A) valgt som dirigent for mødet

- Indkaldelse foretaget i.h.t. foreningens vedtægter, konstateret ved dirigent.

Punkt 2 / Protokol

- Formanden (Bjarne RY99) gør opmærksom på at protokollen er foreningens hjemmeside samt at alt som skal underskrives er underskrevet (regnskaber, budgetter o.lgn).

- Dem der hoster vores hjemmesider vil muligvis beregne et gebyr for samme, da den overskrider max 5 sider. Gebyrets størrelse er dkr 40,- per måned – vi overvejer om vi skal finde ny hosting samarbejdspartner for at spare disse (relativt små penge).

Punkt 3  / Beretning

Nabohjælp: se eventuelt

Ryddelighed & ordentlighed omkring parcellerne: Bestyrelsesformand er blevet kontaktet desangående og slår et slag for det – ikke yderligere drøftet, henvist til eventuelt.

Fliser: p.t. ser det godt ud, ingen risiko for at nogen kommer til skade men der nogle huller i vejene som vi skal kigge på. Skørpingvej 5 har fortsat et problem med fliser som adresseres når Jørgen (næstformand) kommer tilbage fra ferie. Skørpingvej 5 kan ikke selv fremskaffe de nødvendige fliser/flisetyper.

Steler: blev diskuteret sidste år. Er blevet fremført overfor Grundejerforenings Sammenslutning men der har ikke været nogen reaktion. Bestyrelsesformanden vil endnu engang rette henvendelse.

Information (generelt): sker via e-mail lister

Kommentarer (fra 2016 beretningen – se nedenfor), fortsat aktuelt:

SK5 har 4 flækkede fliser der ikke er blevet skiftet i.f.m. vejprojektet. Næstformanden begrunder dette i, at udskiftningen ikke kan foretages som fliser. Alternativet ”asfalt” er blevet forkastet da det er rasende dyrt og sagen står p.t. der hvor vi er indstillede på at finde en tredje løsning med brug af betonsten. Brug af betonsten vil indebære en farveforskel i.f.t. de etablerede forhold hvilket SK5 ikke ser som et større problem. Sagen videreføres, alternativet med brug af betonsten konkretiseres hvorefter der kan træffes endegyldig beslutning herom. SK5 holdes orienteret.

Derudover ingen videre kommentarer til beretningenen som godkendes.

Punkt 4  /  Regnskab, budget og kontingent

- detaljeret regnskab findes på hjemmesiden. Underskud på DKK 214.000 grundet udbedringsprojekt af fortove i forgangne år.

- Kasserens regnskab accepteret af fremmødte.

Punkt 5 / Valg af bestyrelse (Næstformand, Kasserer, Revisor)

Jørgen genvalgt som næstformand (in absentia)

Berit genvalgt som kasserer

Dorthe genvalgt som revisor (in absentia)

Der blev forespurgt om eventuelle kandidater til rollen som ”suppleant” da vi har fravalgt at have en sådan grundet foreningens størrelse. Ingen kandidater meldte sig og vi fortsætter uforandret. Henvendelser til Bjarne hvis nogen skulle være interesseret efterfølgende.

Punkt 6  /  Indkomne forslag

- der er ingen indkomne forslag

Punkt 7  /  Eventuelt

Ryddelighed omkring parceller:

Parceller kan ikke påtvinges at sikre f.eks. klipning af hæk, ultimativt kan man indkalde hegnsnævnet. Bestyrelsesformanden tilbyder at rette henvendelse til den/de parceller som er en del af GFR hvor det er et problem (evt. per mail). Hvis det ikke afføder en respons, har GRF ingen mulighed for repressalier, men kan kun henvise parterne til hegnsnævnet.

Erik gør opmærksom på at det enkelte parcel er forpligtet til at fjerne ukrudt på fortov, ved hegn og at det ligeledes er den enkelte parcel der skal stå for snerydning & saltning når det ikke sker via vores kontraherende snerydningsleverandør.

Nabohjælp:

Tilmeldelse via Trygfonden, formanden forklarer koncept & principper. Fungerer meget fint for dem der p.t. anvender det (herunder formanden) og formanden tilbyder at sende et link ud til behørig hjemmeside så den enkelte kan få yderligere indsigt. Dette blot til information.

Andet:

Er der en plan om løbende/årligt at gennemgå fliser, veje og riste og så løbende udskifte/udbedre m.h.p. at undgå de helt store udgifter ?

Sætninger under vejen (ikke jordfaldshuller) falder under GFR’s eget ansvar at udbedre da det er en privat vej.

Der er iflg. Lars (referent) nogle jordfaldshuller og/eller deciderede huller forårsaget af slitage som skal udbedres. Bestyrelsen tager hånd om dette (indstilling fra referent til at det sker inden næste vinter).

Rist udfor Skørpingvej nr. 1 ligger ca. 15 cm for lavt – den skal ordnes så hurtigt som muligt da den er decideret farlig.